Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Yıldırım’da gıda atığı mamaya dönüşüyor

Bu haberin fotoğrafı yok

Bursa Yıldırım’da hayata geçirilen Mama Üretim Tesisi ile yemek atıkları geri dönüştürülerek sokak hayvanları için mamaya dönüştürülüyor. 2023 yılında kurulan tesiste, kamu kurumları, yemekhaneler ve lokantalardan toplanan atık yemekler işlenerek değerlendirilirken, bugüne kadar 242 ton yemek atığından 128 ton mama üretildi.

Çalışma kapsamında hem gıda israfının önüne geçilirken hem de sokak hayvanlarının beslenmesine katkı sağlanıyor.

 

Bursa Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, “Gıda atıklarını dönüştürerek hem doğal kaynaklarımızı koruyoruz hem de sürdürülebilir bir atık yönetimi oluşturuyoruz” dedi.

Yılmaz, yürütülen çalışmalara ilişkin, “Bu çalışma ile hem sokak hayvanlarının beslenme maliyetini düşürüyoruz hem gıda israfının önüne geçiyoruz hem de su, enerji kaynakları ve çevremizi koruyoruz” ifadelerini kullandı.

Çalışmaların devam edeceğini belirten Yılmaz, “Sıfır atık, çevre duyarlılığı ve her türlü israfın önüne geçmek noktasında çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: