Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Sybiha: Rusya, tüm Avrupa’yı ve dünyayı nükleer terörizminin esiri haline getirdi

Ukrayna Dışişleri Bakanı Andrii Sybiha, bundan dört yıl önce bugün,

Ukrayna Dışişleri Bakanı Andrii Sybiha, bundan dört yıl önce bugün, Rusya’nın, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporizhzhia Nükleer Santrali’ni yasadışı bir şekilde işgal ettiğini aktardı.

İşgal güçlerinin bir nükleer tesise baskın düzenleyip bombalamasını gösteren videoların dünyayı şok ettiğini belirten Sybiha, “O zamandan beri Rusya, santrali bir askeri üsse dönüştürerek sadece Ukrayna’yı değil, tüm Avrupa’yı ve dünyayı nükleer terörizminin esiri haline getirdi.” dedi. Bakan Sybiha, şunları kaydetti:

“Kremlin’in işgal altındaki bölgelerde nükleer reaktörleri yeniden çalıştırma planları tehlikeli ve yasa dışıdır. Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı’nı (IAEA) ve tüm uluslararası toplumu, Rus işgaline ve bunun beraberinde getirdiği nükleer risklere son vermek için her türlü çabayı göstermeye çağırıyoruz.”

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: