Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Sybiha: Rusya nükleer güvenliği tehlikeye atmaya devam ediyor

Ukrayna Dışişleri Bakanı Andrii Sybiha Andrii Sybiha, Çernobil Nükleer Santrali

Ukrayna Dışişleri Bakanı Andrii Sybiha Andrii Sybiha, Çernobil Nükleer Santrali felaketinin 40. yıl dönümü dolayısıyla düzenlenen anma törenine Ukrayna Cumhurbaşkanı Volodimir Zelenski, Ukrayna Parlamentosu Başkanı Ruslan Stefançuk ve hükümet üyeleriyle birlikte katıldığını bildirdi.

Sybiha, “Ukrayna’yı ve tüm Avrupa’yı kurtaran tasfiyecilerin anısına başlarımızı eğiyoruz.” ifadelerini kullandı.

Ayrıca nükleer güvenlik ve toparlanma konularının ele alındığı Çernobil Uluslararası Konferansı’na da katıldığını belirten Sybiha, Rusya’nın Çernobil felaketinden ders çıkarmadığını savundu.

Sybiha, “Rusya, nükleer tesisler etrafındaki pervasız eylemleriyle nükleer şantaj yoluyla dünyayı tehlikeye atmaya devam ediyor.” dedi.

Uluslararası toplumun ortak hareket etmesi gerektiğini vurgulayan Sybiha, nükleer güvenliğin sağlanması ve Rusya’nın nükleer tehditleri bir saldırganlık aracı olarak kullanmasının engellenmesinin ortak sorumluluk olduğunu ifade etti.

 
 

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: