Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Memişoğlu: ODTÜ ile TÜSEB arasında stratejik bir iş birliği imzaladık

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sağlık teknolojilerinde yerlileşme hamlesi ve üniversite-sanayi

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sağlık teknolojilerinde yerlileşme hamlesi ve üniversite-sanayi iş birliği kapsamında yürütülen yeni projelere ilişkin açıklama yaptı.

Sağlıkta tam bağımsızlık hedefine dikkat çeken Memişoğlu, “Sağlıkta tam bağımsızlık ve ‘Üreten Türkiye’ hedefimiz doğrultusunda, ODTÜ ile sağlık AR-GE’deki öncü kuruluşumuz TÜSEB arasında stratejik bir iş birliği imzaladık” dedi. 

Protokol kapsamında biyomedikal, biyoteknoloji ve dijital sağlık alanlarında ortak projeler yürütüleceğini belirten Memişoğlu; lisansüstü düzeyde araştırmacı yetiştirilmesi ve uluslararası fon kaynaklarına ortak başvuru yapılması gibi maddelerin imza altına alındığını kaydetti.

Özellikle ODTÜ Teknokent bünyesinde kurulacak yeni yapıya değinen Memişoğlu, “TÜSEB TTO şubesi; ‘bir fikrim var’ diyen araştırmacılarımız için ilk başvuru merkezi olacak, bilimsel çalışmaların hızla yerli teknolojiye dönüşmesini sağlayacak” ifadelerini kullandı.

Memişoğlu, atılan adımın Milli Teknoloji Hamlesi açısından önemini vurgulayarak, “Sağlık alanındaki bu adımın ülkemize ve bilim dünyamıza hayırlı olmasını diliyorum” açıklamasını yaptı.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: