Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Memişoğlu: Kendi yolumuzu çiziyoruz

Sağlık Bakanı Memişoğlu, 25 Kasım 2025’te Ankara’da düzenlenen 11. Türk

Sağlık Bakanı Memişoğlu, 25 Kasım 2025’te Ankara’da düzenlenen 11. Türk Tıp Dünyası Kurultayı’na katıldı. Kurultayda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin sağlıkta dışa bağımlılığı azaltan ve yerli üretimi destekleyen projelere öncelik verdiğini ifade etti.

Bakan Memişoğlu, TÜSEB aracılığıyla yürütülen çalışmalarda klinik araştırmalarda süreçlerin dijitalleştirildiğini, izin mekanizmalarının sadeleştirildiğini ve uluslararası standartlarla uyumlu hale getirildiğini söyledi. Ayrıca, yerli aşı geliştirme, genetik tanı merkezleri, hücre temelli tedavi projeleri ve medikal cihaz üretimlerine değinerek, “Kendi yolumuzu çiziyoruz” dedi.

Geçen yıl başlatılan Teknoloji Transfer Ofisleri projesi kapsamında 20 şehir hastanesinde ofislerin kurulduğunu belirten Memişoğlu, yıl sonuna kadar dört şehir hastanesinde daha kurulum yaparak sayıyı 24’e çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Bu ofislerin hekimler ve araştırmacıların yenilikçi fikirlerini projelendirmesini ve prototiplere dönüştürmesini kolaylaştıracağını söyledi.

Bakan Memişoğlu, bilim insanlarını yalnızca teşvik etmekle kalmayacaklarını, aynı zamanda projelerini desteklemeye devam edeceklerini vurguladı.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: