Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Lula: Kritik minerallerde sadece ihracatçı değil, küresel değer zincirinin ortağı olacağız

Brezilya Cumhurbaşkanı Lula , G20 Liderler Zirvesi’nin üçüncü oturumunda yaptığı

Brezilya Cumhurbaşkanı Lula , G20 Liderler Zirvesi’nin üçüncü oturumunda yaptığı konuşmada kritik minerallerin küresel kalkınma için taşıdığı öneme dikkat çekti. Lula, “Kritik mineraller, çağdaş jeopolitiğin merkezi bir unsuru hâline geldi. Teknolojilerin gelişimi ve enerji dönüşümü için hayati önem taşıyorlar” dedi.

Enerji sektörünün 2024 yılında bu kaynaklara yönelik talep artışının yüzde 85’ini oluşturduğunu belirten Lula, “Yenilenebilir enerjinin kullanımını üç katına çıkarma taahhüdünü bu mineralleri dahil etmeden yerine getirmek mümkün değil” ifadelerini kullandı.

Lula, enerji dönüşümünün doğal kaynakların kullanımını yeniden değerlendirme fırsatı sunduğunu belirterek, “Büyük mineral rezervlerine sahip ülkeler yalnızca hammadde sağlayıcısı olarak görülemez. Mesele sadece kaynaklara kimin sahip olduğu değil, bu kaynaklardan türeyen bilgiyi ve katma değeri kimin kontrol ettiği” sözlerini paylaştı.

Kritik minerallerin egemenlik meselesi olduğuna vurgu yapan Lula, “Egemenlik, doğal mevduatların miktarıyla değil; bu kaynakları halkın yararına dönüştüren politikalarla ölçülür” değerlendirmesini yaptı.

Brezilya’nın bu kapsamda Ulusal Kritik ve Stratejik Mineraller Konseyi’ni kurduğunu aktaran Lula, “Sadece ihracatçı olmayacağız; kritik minerallerin küresel değer zincirinde ortak olacağız” diyerek sözlerini tamamladı.

 

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: