Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Katar Dışişleri Bakanlığı: ABD-İran ateşkes anlaşmasını memnuniyetle karşılıyoruz

Katar Dışişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, ateşkesin acilen genişletilmesi ve

Katar Dışişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, ateşkesin acilen genişletilmesi ve bölgede tansiyonun yükselmesinin önlenmesi gerektiği vurgulandı. 

Açıklamada, arabuluculuk sürecine katkı sunan taraflara yönelik “Dışişleri Bakanlığı, Pakistan İslam Cumhuriyeti’nin çabalarına, özellikle Başbakan Sayın Muhammed Şahbaz Şerif’in, Savunma Kuvvetleri Komutanı ve Kara Kuvvetleri Komutanı Müşir Asım Münir’in ve ateşkes anlaşmasına ulaşılmasında arabuluculuk ve iyi niyet girişimlerinde bulunan tüm taraflara Katar Devleti’nin takdirini ifade etmektedir” bilgisi verildi.

Katar tarafı ayrıca bölgesel güvenlik için kritik bir çağrıda bulunarak “Bakanlık, İran İslam Cumhuriyeti’nin bölgesel istikrarı baltalayan tüm düşmanca eylemler ve uygulamalara derhal son vermesi, devletlerin egemenliğine saygı göstermesi ve bu tür ihlallerin tekrarlanmamasını temin etmesi gerekliliğini vurgulamaktadır” ifadelerine yer verdi.

Ulusal ticaret özgürlüğüne vurgu yapılan açıklamada “Deniz rotalarının güvenliğinin sağlanması ve seyrüsefer ile uluslararası ticaretin özgürlüğünün temin edilmesinin önemini vurgulamakta olup, bunun bölge istikrarının ve küresel tedarik zincirlerinin korunmasına katkı sağlayacağını ifade etmektedir” denildi.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: