Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

İzmir’de kent denetçileri uygulaması başlatıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yerel demokrasiyi güçlendirmek amacıyla “Kent Denetçileri” uygulamasını

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yerel demokrasiyi güçlendirmek amacıyla “Kent Denetçileri” uygulamasını hayata geçirdi. Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay tarafından tanıtılan proje kapsamında gönüllü vatandaşlar, kentte gözlemci olmanın yanı sıra denetleyici ve karar verici olarak görev alıyor.

Avrupa Birliği Projesi IMPETUS kapsamında yürütülen programda, 2 bin 911 başvuru arasından seçilen 17 kent denetçisi; çevre kirliliği, kentsel hijyen ve yeşil alanların korunması gibi konularda saha tespitlerine başladı. İlk aşamada Konak, Karşıyaka, Balçova ve Buca’da beş bölgede çalışmalara başlandı.

Projenin fikir ekibinde yer alan Dr. Pelin Özden, uygulamanın vatandaşların yerel yönetim hizmetlerini denetleyebileceği ve karar alma süreçlerine katılabileceği bir çalışma olduğunu belirtti.
Projeye katılan vatandaşlar, kenti denetlemenin sorumluluk bilinci oluşturduğunu ve gözlemledikleri eksiklikleri yetkililere iletebilme imkânı sağladığını ifade etti.

Kent Denetçileri programı, İZPA öncülüğünde İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin çeşitli birimleri ve İzmir Kent Konseyi Engelli Meclisi ile birlikte yürütülüyor ve Türkiye’de bir ilk olarak hayata geçirildi.

 

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: