Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Hayvancılıkta eğitim seferberliği başladı

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından , “Hayvancılıkta Planlı Üretim Modeli”

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından , “Hayvancılıkta Planlı Üretim Modeli” kapsamında 2024-2028 yıllarını kapsayan eğitim seferberliği başlatıldı. Programın amacı, buzağı kayıplarını azaltmak, üreme verimliliğini yükseltmek ve ülke hayvancılığını sürdürülebilir hâle getirmek olarak açıklandı.

Seferberlik, öncelikli olarak besilik materyal planlı üretim bölgesi ilan edilen 19 ilde uygulanıyor. Bu iller arasında Ağrı, Ardahan, Artvin, Bayburt, Bingöl, Bitlis, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Kars, Malatya, Muş, Sivas, Şırnak, Tunceli ve Van yer alıyor.

Program kapsamında Erzurum, Van ve Elazığ’da kurulan bölgesel merkezlerde, ilgili illerin Tarım ve Orman İl Müdürlüklerinde görevli veteriner hekimler eğitim alıyor. Eğitimler sonrası veteriner hekimler, köy ve ilçelerde yetiştiricilerle buluşarak modern bakım, besleme ve hastalıkların önlenmesi konularında bilgi aktarımı sağlıyor.

Yetkililer, programla birlikte buzağı kayıplarının azalması, kırmızı et üretiminin artması ve ülke ekonomisine güçlü katkı sağlanmasının hedeflendiğini belirtti.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: