Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Gelecek Partili Özdağ: Akademisyenlerin emeklilik yaşı 72’ye çıkarılmalı

Gelecek Partisi Muğla Milletvekili Özdağ, akademisyenlerin emeklilik yaşının yükseltilmesine ilişkin

Gelecek Partisi Muğla Milletvekili Özdağ, akademisyenlerin emeklilik yaşının yükseltilmesine ilişkin kanun teklifini Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne sunduklarını duyurdu.

Özdağ, yükseköğretim kurumlarının bir ülkenin bilimsel, teknolojik ve kültürel gelişiminin lokomotifi konumunda olduğunu belirterek, “Bu kurumlardaki en değerli kaynak, uzun yıllara dayanan akademik birikim, tecrübe ve uzmanlığa sahip olan öğretim üyeleridir. Günümüzde tıp ve yaşam standartlarındaki ilerlemelerle birlikte insanın verimli çalışma yaşı ve ortalama yaşam süresi uzamıştır” ifadelerini kullandı.

Kanun teklifiyle emeklilik yaşının 67’den 72’ye çıkarılmasının amaçlandığını belirten Özdağ, “Tecrübeli akademisyenlerin bilgi birikimlerinden yükseköğretim sisteminde daha uzun süre istifade edilmesini hedefliyoruz” dedi.

Özdağ, özellikle yeni kurulan ya da uzman kadro ihtiyacı bulunan üniversitelerde deneyimli öğretim üyelerinin sistemde kalmasının eğitim kalitesini artıracağını kaydetti.

Teklifte ayrıca, belirli görevlendirmelerle çalışan öğretim görevlileri için 67 yaş sınırının korunacağını belirten Özdağ, bu düzenlemeyle sistemin dinamizmi ve kadro dengesinin gözetildiğini ifade etti.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: