Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Gaziantep’te “Yeşil Otobüs” belgesel filminin ilk gösterimi yapıldı

Suriye İç Savaşı’nın ardından yaşanan geri dönüşleri ve göç olgusunu

Suriye İç Savaşı’nın ardından yaşanan geri dönüşleri ve göç olgusunu ele alan etkinlik, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu Onat Kutlar Sahnesi’nde yapıldı.

Savaş sonrası yaşanan ilk özgür ramazan iftarları ile bayram günlerini kayıt altına alan ve bir yol belgeseli niteliği taşıyan “Yeşil Otobüs”, ilk gösterimiyle sanatseverlerin beğenisine sunuldu.

İsmini, Esad rejiminin iç savaşın ilk dönemlerinde sivil halka yönelik uyguladığı tehditler karşısında simgeleşen ve göç sürecinde kullanılan yeşil otobüslerden alan belgesel; Kilis Öncüpınar Sınır Kapısı’ndan başlayarak Şam, Humus ve Halep’e uzanan bir yolculuğu konu alıyor ve yaşam hikayelerini tüm gerçekliğiyle izleyiciye aktarıyor.

Film gösteriminin ardından “Göç, Hafıza ve Dönüş” Paneli’ne geçildi. Editör Şule Kalkan’ın moderatörlüğünde; AK Parti Kayseri Milletvekili, Medya Yapımcısı ve Yazar Ayşe Böhürler, Yazar, Belgesel Metin Yazarı ve Yayıncı Peren Birsaygılı Mut ile Araştırmacı Mohsen Al-Mustafa’nın katılımıyla düzenlenen panelde, 15 yıllık süreçte yaşanan gelişmeler kapsamlı şekilde ele alındı.

“Göç Yolunda Belgesel Çekmek”, “Göçün Suriye Edebiyatına Yansıması” ve “Bir Araştırmacının Gözünden Eve Dönüş” başlıklı konuşmalarla panelistler görüşlerini aktardı.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: