Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Endonezyalılar, sel felaketi yardımlarının yavaşlığı nedeniyle isyan ediyor

Kasım ayında nadir görülen bir siklonun tetiklediği sel, Sumatra adası

Kasım ayında nadir görülen bir siklonun tetiklediği sel, Sumatra adası genelinde 1.000'den fazla insanın ölümüne ve yüz binlerce insanın yerinden edilmesine neden oldu. Ölümlerin neredeyse yarısının yaşandığı en çok etkilenen eyalet olan Aceh'te, birçok kişi hala temiz suya, yiyeceğe, elektriğe ve tıbbi malzemeye kolayca erişemiyor.

Geçtiğimiz Perşembe günü, onlarca protestocu Aceh'in başkenti Banda Aceh'te beyaz bayraklar sallayarak ve merkezi hükümetin yabancı yardıma kapılarını açmasını talep ederek gösteri düzenledi.

Kalabalığın arasında, "Ben sadece üç yaşındayım, güvenli ve sürdürülebilir bir dünyada büyümek istiyorum" yazılı bir kağıt tutan küçük bir kız çocuğu vardı.

Genellikle teslimiyet sembolü olarak görülen beyaz bayraklar kırık çatılarda, aşınmış nehir kıyılarında ve camilerin dışında protestocuların allerinde sallanıyor. Protestocuların söylediğine göre bu beyaz bayraklar, uluslararası dayanışma çağrısı niteliğinde.

Eyalet yetkilileri Birleşmiş Milletler'den destek istedi ve Aceh valisi "herkesten, her yerden" yardım beklediğini açıkladı.

Ancak Devlet Başkanı Prabowo Subianto, durumun "kontrol altında" olduğunu ısrarla belirterek yabancı yardımı reddetti. Geçen hafta kabinesine "Endonezya bu felaketin üstesinden gelebilir." dedi Prabowo. Ayrıca, acil durum fonlarının serbest bırakılmasını ve yardım çalışmalarının hızlandırılmasını sağlayacak ulusal afet ilan edilmesi yönündeki çağrıları da şimdiye kadar görmezden geldi.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: