Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Buca’da 3. Yaş Üniversitesi kuruluyor

Buca Belediyesi, yaş almış bireylerin yaşam kalitesini artırmak ve sosyal

Buca Belediyesi, yaş almış bireylerin yaşam kalitesini artırmak ve sosyal hayata katılımlarını desteklemek amacıyla “3. Yaş Üniversitesi” projesini hayata geçiriyor.

Buca Belediye Başkanı Görkem Duman, hazırlıkları süren 3. Yaş Üniversitesi’nin haberini vererek, projenin Ege Geriatri Derneği iş birliği ile ekim ayında hayata geçirileceğini açıkladı.

Buca’da her yaş grubundan vatandaşın yaşam kalitesini artırmanın temel öncelik olduğunu belirten Başkan Duman, “Değerli büyüklerimizin sadece yaş alan değil, sosyal hayatın içinde aktif bireyler olmasını istiyoruz. Bu amaçla hayata geçireceğimiz 3. Yaş Üniversitesi ile tecrübeyi bilimle, sanatı dinamizmle buluşturacağız” dedi.

Proje, “Aktif ve Sağlıklı Yaşlanmak” panelinde de ele alındı. Panelde konuşan Prof. Dr. Sevnaz Şahin, 60 yaş ve üzeri bireylerin hem teorik hem de uygulamalı eğitimlerle aktif kalmalarının hedeflendiğini belirterek, bunun aynı zamanda önemli bir sosyalleşme süreci olduğunu vurguladı.

Ege Geriatri Derneği Başkanı Mevlüt Ülgen ise yaşlı bireylerin topluma katkısının önemine dikkat çekerek, “3. Yaş Üniversitesi bu anlamda bir okuldan fazlasıdır” değerlendirmesinde bulundu.

Panelde ayrıca sağlıklı yaşlanma için beslenme ve fiziksel aktivitenin önemine dikkat çekildi. Uzmanlar, yaşam tarzının sağlıklı ve aktif bir ömür üzerindeki belirleyici rolünü vurguladı.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: