Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Başkan Genç, “Trabzon’un Kayıp Yılları: Muhacirlik” oyununu izledi

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Şehir Tiyatrosu tarafından sahnelenen 'Trabzon’un

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Şehir Tiyatrosu tarafından sahnelenen 'Trabzon’un Kayıp Yılları: Muhacirlik' adlı tiyatro oyununun prömiyerine katıldı.

Trabzon’un kültür ve sanat birikiminin sahneye güçlü bir şekilde yansıdığını vurgulayan Başkan Genç, “Trabzon’u tarih ve sanat şehri olarak tanımlarken bunu sadece sözle ifade etmiyoruz. Bu şehir gerçekten köklü bir tarih ve güçlü bir sanat geleneğine sahip. Büyükşehir Belediyemizin Şehir Tiyatrosu da bu birikimi sahnede çok başarılı bir şekilde ortaya koydu” dedi.

1916–1918 yılları arasında Trabzon’un Rus işgali dönemini ve bu süreçte yaşanan muhacirlik olaylarını konu alan tiyatro oyununu özellikle gençlerin izlemesinin önemli olduğunu vurgulayan Başkan Genç, şunları söyledi:

“Bu oyunumuz, izleyeni derinden etkileyen, duygusal yönü çok güçlü ve aynı zamanda tarih bilinci kazandıran önemli bir çalışma. En zor olanı sahnede canlı temsil etmektir. Tiyatro ekibimiz bunu gayet güzel başardı. Bu oyunun, sergilendiği süre boyunca özellikle Trabzonlu gençler tarafından mutlaka izlenmesini istiyorum. Bu nedenle Milli Eğitim ile iş birliği yaparak öğrencilerimize bu oyunu izleteceğiz."

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: