Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Arakçi: Münih Güvenlik Konferansı’nın “Münih Sirkine” dönüşmesini görmek üzücü

İran Dışişleri Bakanı Seyid Abbas Arakçi, Münih Güvenlik Konferansı’nın gidişatına

İran Dışişleri Bakanı Seyid Abbas Arakçi, Münih Güvenlik Konferansı’nın gidişatına ve Batılı ülkelerin İran politikalarına yönelik konuştu.

Avrupa Birliği’nin bölgedeki jeopolitik ağırlığını yitirdiğini iddia eden Arakçi, "Genellikle ciddi bir etkinlik olan Münih Güvenlik Konferansı'nın İran söz konusu olduğunda 'Münih Sirki'ne dönüşmesini görmek üzücü. Özden çok gösterişe önem verilen bu düşüş, önemli mesajlar içeriyor: AB'nin kafası karışık görünüyor; bu durumun temelinde İran'ın içinde neler olup bittiğini anlamakta yaşanan yetersizlik yatıyor” dedi.

Almanya ve AB/E3 ülkelerinin (Almanya, Fransa, İngiltere) bağımsız bir politika yürütemediğini öne süren Bakan Arakçi, "Stratejik olarak, amacını yitirmiş bir AB, bölgemizde tüm jeopolitik ağırlığını kaybetmiştir. Özellikle Almanya, bölgesel politikasını tamamen İsrail'e teslim etme konusunda öncülük ediyor. Avrupa'nın genel gidişatı, en hafif tabirle, vahim” ifadelerini kullandı.

Arakçi, bu durumun nükleer müzakerelere yansımasına da değinerek, "AB/E3'ün felç olmuşluğu ve önemsizliği, İran'ın nükleer programı hakkındaki mevcut görüşmelerin dinamiklerinde açıkça görülüyor" diye konuştu.

 

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: