Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Arakçi: ABD ile kısa sürede adil bir nükleer anlaşma mümkün

CCTV’nin haberine göre; İran Dışişleri Bakanı Seyid Abbas Arakçi, CNN'e

CCTV’nin haberine göre; İran Dışişleri Bakanı Seyid Abbas Arakçi, CNN'e verdiği röportajda, ABD ile yeni bir nükleer anlaşmaya varılmasının mümkün olduğunu ifade etti. İran'ın savaştan kaçınmak istediğini vurgulayan Arakçi, bölgesel ortaklar ve aracılar vasıtasıyla ABD ile iletişim kurduklarını ve bu süreçte bazı ilerlemeler kaydedildiğini açıkladı.

Arakçi, ABD'ye bir müzakere ortağı olarak güvenlerini kaybettiklerini ancak bölgedeki dost ülkeler aracılığıyla yapılan mesaj değişimlerinin "verimli" görüşmeleri kolaylaştırdığını söyledi. 

ABD'li müzakerecilerin Başkan Donald Trump'ın öngörüleriyle uyumlu hareket etmesi halinde, nükleer program üzerine kısa sürede adil bir anlaşmaya varılabileceğini belirten Arakçi, Amerikan şirketleriyle iş birliğine açık olduklarını ancak temel engelin yaptırımlar olduğunu vurguladı.

Axios haber sitesine göre; üst düzey bir ABD'li yetkilinin, Trump yönetiminin İran'a anlaşma müzakeresi için görüşmeye açık olduklarını çeşitli kanallardan ilettiği bildirildi.

Haberde ayrıca Türkiye, Mısır ve Katar'ın, Beyaz Saray temsilcisi Steve Witkoff ile üst düzey İranlı yetkililer arasında bu hafta sonuna doğru Ankara'da bir görüşme organize etmek için çalıştığı belirtildi. 

Gazze ateşkes sürecinde de yer alan bu 3 ülkenin, ABD-İran müzakerelerini teşvik ederek bölgesel çatışmanın tırmanmasını önlemeyi amaçladığı kaydedildi.

 

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: