Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

7. AB-Angola Bakanlar Toplantısı gerçekleştirildi

Belçika Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Prevot, Angola Dışişleri Bakanı Tete

Belçika Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Prevot, Angola Dışişleri Bakanı Tete Antonio ile birlikte 7. AB-Angola Bakanlar Toplantısı’na eş başkanlık etti.

Toplantının, Angola’nın Afrika Birliği Dönem Başkanlığı sırasında Luanda’da düzenlenen Afrika Birliği-AB Zirvesi’nin ardından büyüyen ortaklıkta yeni bir kilometre taşı olduğunu belirten Prevot, "Afrika’da (Büyük Göller, Sahel ve Afrika Boynuzu dahil) ve Avrupa’da barış ve güvenlik, bölgesel kalkınma, ticaret ve yatırım için bir itici güç olarak Lobito Koridoru ve iklim ile enerji dönüşümüne yönelik ortak hedeflerimiz hakkında zengin ve açık bir görüş alışverişinde bulunduk." dedi.

Sürdürülebilir Yatırım Kolaylaştırma Anlaşması’nın yürürlükte olduğu vurgulayan Prevot, "Mayıs 2026’da bir İş Forumu düzenlenecek. Çok taraflılığın savunulması ve gençler için eğitim, sağlık ve beceri geliştirme alanlarında yan yana çalışıyoruz" açıklamasını yaptı.

Prevot, bir sonraki 8. Bakanlar Toplantısı’nın Luanda’da yapılacağı açıkladı.

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: