Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

2026 Avrupa Bisiklet Başkenti Yılı ve Velespit Müzesi’nin açılış töreni yapıldı

2026 Avrupa Bisiklet Başkenti Yılı ve Velespit Müzesi’nin açılış töreni

2026 Avrupa Bisiklet Başkenti Yılı ve Velespit Müzesi’nin açılış töreni gerçekleştirildi.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 2026 Avrupa Bisiklet Başkenti unvanını taşıyan Konya’nın, gençlikle ve sporla anılmasından ve bu alanda öncü olmasından mutluluk duyduğunu belirtti.

Başkan Altay, “Bu ağ; bisikleti bir ulaşım tercihi olmanın ötesine taşıyarak bir şehir kültürüne dönüştürmüştür. Hayata geçirdiğimiz örnek projeler ve İslami Dayanışma Oyunları gibi büyük organizasyonlarla 2023 yılında Dünya Spor Başkenti olan Konya’mız, şimdi ise bu birikimi ‘Avrupa Bisiklet Başkenti’ unvanıyla taçlandırmıştır. Bu aslında bir tesadüf değil; eşsiz bir istikrarın ve gayretin sonucudur” dedi.

Avrupa Başkentleri ve Şehirleri Federasyonu Başkanı Gian Francesco Lupatelli, “Siz dünyada birincisiniz, siz Avrupa’nın en iyi spor başkentisiniz. Halktan katılımın bu kadar fazla olması çok önemli. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı, 2026 Avrupa Bisiklet Başkenti olarak 2026 ve 2031 yılları arasında beş yıllık bir dönemde bisiklet başkenti adaylarının belirlenmesinden sorumlu olacak. Hepinize çok teşekkür ediyorum” diye konuştu.

 

Hibya Haber Ajansı

Şimdi Paylaş: